Czy bank ma zawsze rację? Czy dochodzone roszczenia przez Bank zawsze mają pokrycie w rzeczywistości? Co zrobić gdy sprawa z powództwa Banku trafia do sądu? Dziś prezentujemy kolejną wygraną, tym razem Bank BZWBK pozwał naszego Klienta i przegrał sprawę o ponad 35 000 zł.
Wierzyciel: Bank BZWBK S.A.
Wysokość długu: ok. 35.000,00 zł
Zadanie: Sprzeciw od nakazu zapłaty, obrona procesowa
Uzyskany efekt: Powództwo oddalone w całości
Kredyt w Banku BZWBK
"Dobry zwyczaj - nie pożyczaj" głosi stare polskie przysłowie. Naszym zdaniem jednak można pożyczać, można zaciągać zobowiązania, ale należy robić to przede wszystkim z głową. Historia naszego kolejnego Klienta pokazuje do czego może prowadzić brak rozsądku.
Pan Krzysztof zaciągnął kredyt konsolidacyjny w Banku BZWBK na spłatę zobowiązań pozabankowych. Złudne poczucie bezpieczeństwa i spokoju szybko minęło. Okazało się bowiem, że konsolidacja dotyczyła części zobowiązań i w zasadzie skonsolidowane zostały tylko chwilówki z terminem 30 - 60 dni, które nie obciążały miesięcznego budżetu Pana Krzysztofa. Gdy przyszło płacić raty, sytuacja finansowa naszego Klienta znacząco się pogorszyła. Do innych zobowiązań miesięcznych doszedł teraz kredyt konsolidacyjny w Banku BZWBK i kolejna spora rata. Skąd więc wziąć pieniądze na dodatkową płatność skoro nie było się w stanie regulować dotychczasowych zobowiązań? To pytanie, którego Pan Krzysztof nie zadał sobie na czas, przed podpisaniem umowy kredytu.
BZWBK pozwał naszego Klienta
Pan Krzysztof nie był w stanie spłacać rat. Kredyt szybko został wypowiedziany. Po wielu próbach negocjacji i rozmów zakończonych fiaskiem, sprawa w końcu trafiła do sądu. Pan Krzysztof skontaktował się z nami tego samego dnia, gdy odebrał nakaz zapłaty. Nie wiedział co dalej robić, czy bronić się , czy dalej negocjować... Można powiedzieć, że gdyby nie trafił w porę do naszej Kancelarii, sprawa niebawem mogłaby się skończyć u komornika egzekucją na wiele, wiele lat. A tak...
Kancelaria oddłużeniowa, która pomaga dłużnikom
Staramy się pomagać. Każdego dnia próbujemy stawać po stronie osób słabszych i często nieradzących sobie w życiu. Bronimy naszych Klientów przed nakazami zapłaty, ale równie często prowadzimy negocjacje z wierzycielami. Zdarza się, że łączymy obronę procesową przed nakazami zapłaty z negocjacjami, a nawet pozywamy podmioty, z którymi nasi Klienci mieli lub mają styczność. W końcowym rozrachunku okazuje się, że z długów można wyjść, potrzeba jedynie trochę czasu i wiedzy jak to zrobić.
Pan Krzysztof jest najlepszym przykładem na to, że banki nie zawsze mają rację, a złota era bankowego tytułu egzekucyjnego odeszła do przeszłości. Bank musi wykazać roszczenie, udowodnić jego wysokość, spełnić szereg obowiązków formalno-prawnych wytaczając powództwo o zapłatę przeciwko Klientowi.
W tym przypadku Bank nie był w stanie wygrać sprawy i powództwo zostało w całości oddalone.
Kontakt do nas:
+48 570 105 708
+48 530 182 192
pomoc@portal-dluznika.pl
Sprawdź również nasz profil na Facebooku: https://web.facebook.com/portaldluznika/
Dokumenty w tej sprawie: