Pętla chwilówek, co to właściwie jest?

W pętlę chwilówek (a w zasadzie należałoby napisać długów) może wpaść każdy. Wszystkie historie rozpoczynają się tak samo – od jednej pożyczki. Bez znaczenia, która firma początkowo jej udzieliła i na jaką kwotę. Mało tego, zasadzka albo inaczej wędka zarzucona jest już na początku bowiem większość pierwszych pożyczek udzielana jest na 0% z odległym terminem spłaty. To kusi, ale też zobowiązuje. Brak spłaty w terminie to lawinowo rosnące ogromne koszty. Co w tej sytuacji robi większość dłużników? Jeżeli nie są w stanie spłacić pożyczki często szukają pomocy w kolejnej pożyczce.

Super! Udaje się wybrnąć z sytuacji, ale chwila… Przecież teraz jest kolejne zadłużenie, tylko w innej firmie. Jak w takim razie pozbyć się kolejnego długu, skoro był już problem ze spłatą pierwszej pożyczki? Jak pozbyć się kolejnej prowizji, odsetek, kosztów? Zapewne niektórzy wiedzą do czego zmierzmy. Bardzo często zdarza się, że zanim dłużnik zrozumie, że zaciąganie dalszych pożyczek nie ma żadnego sensu ma już dziesiątki zobowiązań, z którymi nie jest w stanie sobie poradzić. Wierzyciele i windykacja tylko ostrzą sobie zęby, kolejny dłużnik wpadł w ich sidła.

Do naszej Kancelarii trafiają dłużnicy, których zadłużenia czasami mogłyby pokryć wartość niejednego dobrego samochodu, a nawet domu. Bardzo często nie są to łatwe historie, często prowadzą do ludzkich tragedii.

Co można zrobić w takiej sytuacji?

1. Rozpoznanie problemu to pierwszy krok do sukcesu!

Do znudzenia będziemy powtarzać, że szybkie działanie może wiele pomóc! Po drugie należy przemóc wstyd. Bardzo wielu ludzi ma problem z długami, jest to problem na tyle powszechny, że nie powinien nikogo dziwić. Należy też natychmiast zaprzestać dalszego zadłużania. Przecież nowe długi to nowe koszty: prowizje, ubezpieczenia, a także dalsze odsetki. Spirala zadłużenia cały czas się kręci, a rozwiązanie oddala. Mimo, iż możecie w to nie wierzyć, to rozwiązania zawsze warto szukać bowiem bardzo często z największej spirali długów można wyjść! Potrzeba czasu, zrozumienia tematu i zaangażowania!

2. Skuteczne rozwiązania w zasięgu ręki!

Oczywiście można próbować rozwiązać sprawę na własną rękę. Należałoby wtedy skontaktować się z pożyczkodawcą i próbować w jakiś sposób doprowadzić do porozumienia. I tu nasuwa się pytanie, czy podpisywanie wszystkiego co pod nos podsuwa wierzyciel jest dobrym pomysłem? No właśnie nie! Należy pamiętać, że bardzo często pożyczkodawcy, tylko dlatego by dalej rolować dług doliczają do porozumienia duże koszty. Niektóre firmy obciążają dłużników opłatami za „uruchomienie planu spłaty”, „ubezpieczeniami”, dużymi odsetkami, albo wręcz refinansują pożyczkę twierdząc, że nowy podmiot zgodzi się na porozumienie z małymi ratami… Znamy to. Brak nam słów. Nasze doświadczenie podpowiada, że akceptując niekorzystne, albo drogie porozumienia można sobie strzelić prawdziwego gola już na samym początku wychodzenia z długów. Zatem podsumowując, warto rozmawiać, warto negocjować, ale należy uważać, liczyć, a przede wszystkim robić to z głową. Zadaniem dłużnika powinno być eliminowanie kolejnych długów, a nie ich ciągłe rolowanie.

3. Warto korzystać z pomocy specjalistów i obrać plan działania!

Na samym początku naszej współpracy zawsze prosimy o wypełnienie tabeli, w której pytamy m.in. o:
– nazwę wierzyciela,
– kwotę wypłaconej pożyczki,
– wysokość dokonanych wpłat,
– wysokość dokonanych przedłużeń i refinansowań,
– koszty pożyczki,
– kwotę do spłaty na dziś,
– i czy była cesja wierzytelności do innego podmiotu.

Po dokładnej analizie problemu i po ustaleniu możliwości finansowych podpisujemy umowę oraz przenosimy pełnomocnictwo do dalszych czynności. Jakie jest zadanie Klienta? Po udzieleniu nam pełnomocnictw co najwyżej Klient odsyła wierzycieli / windykacje do nas i przekazuje korespondencję sądową. Od tej pory to my prowadzimy rozmowy z wierzycielami i windykacją. Klienta nic więcej nie obchodzi, a nawet niekorzystnie byłoby, żeby sam prowadził rozmowy w przypadku, gdy już zlecił sprawy Kancelarii. Klient nie znając przepisów ani orzecznictwa mógłby uznać dług lub podpisać jakieś niekorzystne porozumienie.

4. Obrona procesowa, czyli obrona przed nakazem zapłaty – to naprawdę działa!

W naszej Kancelarii, nauczeni kilkunastoletnim doświadczeniem wierzymy (potwierdza to ilość wygrywanych spraw i ilość oddłużonych ludzi), że negocjacje warto łączyć z obroną procesową. Ktoś powie, że to przecież dwie inne przeciwstawne sobie czynności. W takich przypadkach zazwyczaj pytamy, co dany Klient zrobi, jak za jakiś czas zapadnie jeden czy drugi wyrok zasądzający? Inaczej mówiąc, udaje nam się wygrywać w miesiącu setki spraw procesowych. Te powództwa w większości upadają, ale nie jest tak, że wygrywamy zawsze i nie jest też tak, że wszystkie sprawy kwalifikują się na obronę przed nakazem zapłaty. Warto więc mądrze połączyć negocjacje z obroną procesową. Przynosi to naprawdę bardzo dobre rezultaty i nie kończy się komornikiem po wyroku zasądzającym. Efekt tych czynności jest taki, że część zobowiązań udaje się wygasić polubownie, a resztę wyprocesować na oddalenie. Albo…

5 Pozwij swojego wierzyciela – nie bój się tylko walcz o swoje!

Niewielu wie, że w gruncie rzeczy wielu dłużników, jest wierzycielami swoich wierzycieli. O czym mowa? Np. o sytuacji, gdy przez długie miesiące pożyczkobiorca przedłużał spłatę tego czy innego zobowiązania. Ugruntowane orzecznictwo wskazuje, że opłaty wniesione na poczet przedłużeń to w zasadzie kary umowne. Można je odzyskać i często to robimy pozywając najróżniejsze podmioty. Często zawracane są naprawdę poważne kwoty.

Albo gdy pożyczkobiorca konsolidował swoje zobowiązania, a koszty spłaconych długów nie zostały proporcjonalnie pomniejszone przy wcześniejszej spłacie. Mowa tu o kosztach pozaodsetkowych w postaci prowizji, ubezpieczenia, różnych naliczonych opłat. Te kwoty przy konsolidacji, czyli wcześniejszej spłacie powinny zostać proporcjonalnie pomniejszone i obniżyć saldo do spłaty. Jeżeli nie zostały warto to dokładnie policzyć i wzywać o zwrot wraz z odsetkami.

Co jeżeli wierzyciel obciążył dłużnika ubezpieczeniem w wysokości kilku tysięcy, tyle że faktyczna składka wynosiła kilkaset złotych? No właśnie. Wtedy wezwanie do zwrotu + pozew. Pieniądze można przeznaczyć na inne zobowiązania i w ten sposób przyspieszyć oddłużanie.

6. Skontaktuj się z nami

Nauczyliśmy się łączyć negocjacje z procesami. Dokładnie przeanalizujemy Twoją sytuację i znajdziemy rozwiązanie. Dane nie kłamią, a Portal Dłużnika to jedynie nasze okno na świat – tak komunikujemy się z ludźmi i pokazujemy, że z długów można wyjść. Co bardzo ważne, oferowane usługi są w bardzo przystępnych cenach. Dość powiedzieć, że zdecydowana część rozliczenia następuje po skutecznym rozwiązaniu danego problemu, czyli po osiągnięciu sukcesu.

Prowadzimy w tej chwili ponad 5500 spraw (stan na 25.05.2018 roku). Samych spraw procesowych wygraliśmy w ostatnim roku ok 1600. Na biegu mamy też kilka tysięcy innych. Pozwól nam sobie pomóc!

Jeśli chcesz porozmawiać z nami na swój temat odezwij się na email: pomoc@portal-dluznika.pl lub przez formularz kontaktowy. Możesz też zadzwonić na jeden z podanych poniżej numerów telefonu. Zawsze zapraszamy do osobistej wizyty. Konsultacje z nami są bezpłatne, bardzo często bierze w nich udział kilka osób, czy to z działu negocjacji, czy z działu procesowego w postaci adwokata lub/i radcy prawnego.

Kontakt do nas:
+48 570 105 708
+48 530 182 192
pomoc@portal-dluznika.pl

Odwiedź naszą stronę: https://web.facebook.com/portaldluznika/