Jak założyć konto w portalu informacyjnym sądów powszechnych?

Jak założyć konto w portalu informacyjnym sądów powszechnych? Mamy już aktywne konto w E-sądzie (TUTAJ) i wiemy jak pobrać akta sprawy (TUTAJ). To teraz zajmiemy się sądami stacjonarnymi i podpowiemy jak założyć konto w portalu informacyjnym sądów powszechnych. Aby uzyskać wgląd do spraw, które są prowadzone przez sąd rejonowy, czy okręgowy właściwy dla Twojego miejsca zamieszkania, musisz złożyć wniosek o rejestrację konta. Oto przejrzysta instrukcja jak to zrobić. Wejdź na stronę -> https://portal.waw.sa.gov.pl; Rozwiń zakładkę Apelacja warszawska i wybierz właściwą dla Ciebie apelację; Wybierz opcję Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się, zostaniesz przekierowany do stronę Regulaminy Portalu Informacyjnego; Aby kontynuować rejestrację, musisz zaakceptować powyższe regulaminy klikając w Akceptuję; Zostaniesz przeniesiony na stronę Dane osobowe; Wybierz typ użytkownika i zaznacz Użytkownik zwykły; Wypełnij wymagane w formularzu dane osobowe; Zaznacza okienko Nie jestem robotem, zaznacz odpowiednie obrazki i kliknij Dalej; Znajdziesz się na stronie Dane adresowe, gdzie podajesz adresy jakimi chcesz się posługiwać przy komunikacji z sądem. Wymagane jest podanie przynajmniej jednego adresu; Kliknij Dalej, aby kontynuować rejestrację; Zostaniesz przeniesiony na stronę Wnioski o dostęp do spraw; Już teraz możesz skorzystać z tej opcji i złożyć wniosek o udzielenie dostępu do sprawy. Zobaczysz ją dopiero po weryfikacji użytkownika i aktywacji twoje konta. Należy podać: Sąd – lista rozwijana; Wydział – lista rozwijana; Repetytorium – lista rozwijana; Rok, Numer sprawy, Uwagi, Rola w sprawie – wpisujesz sam; następnie kliknij Dalej i potwierdź złożenie wniosku Dadaj wniosek, a następnie Wyślij wniosek; Rejestracja przez internet zakończona. Teraz musisz poddać się procedurze weryfikacji użytkownika. Weryfikacja użytkownika: należy udać się do sądu do Sądu do którego był składny wniosek, w punkcie informacyjnym zostaniesz poddany weryfikacji więc pamiętaj, żeby zabrać ze sobą dowód osobisty; po pozytywnej weryfikacji Twoje konto zostanie aktywowane, a ty otrzymasz informację o loginie (będzie nim twój PESEL) i tymczasowe hasło; wróć do domu i zaloguj się na swoje konto wpisując jako login swój PESEL i otrzymane hasło; zostaniesz poproszony o zmianę hasła i zrób to; Jesteś już na swoim koncie portalu informacyjnego sądów i możesz swobodnie się po nim poruszać; Istnieje jeszcze jedna możliwość weryfikacji użytkownika poprzez profil zaufany o ile użytkownik go posiada. Chcemy zaznaczyć, że nie wszystkie sprawy na tym portalu pojawiają się automatycznie tak jak w EPU. Dlatego chociaż raz w miesiącu wskazana byłaby wizyta w sądzie lub telefon, aby uzyskać sygnaturę nowych spraw i mieć możliwość złożenia poprzez swoje konto wniosku o dostęp do sprawy. Oczywiście równolegle do spraw podejmowanych w przesyłkach z sądu, bo wiadomo – strzeżonego… Jeśli masz pytania zadzwoń lub napisz. Telefon: +48 881 201 160 Email: pomoc@portal-dluznika.pl Nasz profil na Facebooku: https://web.facebook.com/portaldluznika/