• Home
  • Aktualności
  • Jak założyć konto w portalu informacyjnym sądów powszechnych?

Jak założyć konto w portalu informacyjnym sądów powszechnych?

Jak założyć konto w portalu informacyjnym sądów powszechnych?

Mamy już aktywne konto w E-sądzie (TUTAJ) i wiemy jak pobrać akta sprawy (TUTAJ). To teraz zajmiemy się sądami stacjonarnymi i podpowiemy jak założyć konto w portalu informacyjnym sądów powszechnych. Aby uzyskać wgląd do spraw, które są prowadzone przez sąd rejonowy, czy okręgowy właściwy dla Twojego miejsca zamieszkania, musisz złożyć wniosek o rejestrację konta. Oto przejrzysta instrukcja jak to zrobić.

  1. Wejdź na stronę -> https://portal.waw.sa.gov.pl;
  2. Rozwiń zakładkę Apelacja warszawska i wybierz właściwą dla Ciebie apelację;
  3. Wybierz opcję Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się, zostaniesz przekierowany do stronę Regulaminy Portalu Informacyjnego;
  4. Aby kontynuować rejestrację, musisz zaakceptować powyższe regulaminy klikając w Akceptuję;
  5. Zostaniesz przeniesiony na stronę Dane osobowe;
    • Wybierz typ użytkownika i zaznacz Użytkownik zwykły;
    • Wypełnij wymagane w formularzu dane osobowe;
    • Zaznacza okienko Nie jestem robotem, zaznacz odpowiednie obrazki i kliknij Dalej;
  1. Znajdziesz się na stronie Dane adresowe, gdzie podajesz adresy jakimi chcesz się posługiwać przy komunikacji z sądem. Wymagane jest podanie przynajmniej jednego adresu;
  2. Kliknij Dalej, aby kontynuować rejestrację;
  3. Zostaniesz przeniesiony na stronę Wnioski o dostęp do spraw;
  4. Już teraz możesz skorzystać z tej opcji i złożyć wniosek o udzielenie dostępu do sprawy. Zobaczysz ją dopiero po weryfikacji użytkownika i aktywacji twoje konta. Należy podać:
    • Sąd – lista rozwijana;
    • Wydział – lista rozwijana;
    • Repetytorium – lista rozwijana;
    • Rok, Numer sprawy, Uwagi, Rola w sprawie – wpisujesz sam;

następnie kliknij Dalej i potwierdź złożenie wniosku Dadaj wniosek, a następnie Wyślij wniosek;

  1. Rejestracja przez internet zakończona. Teraz musisz poddać się procedurze weryfikacji użytkownika.
  2. Weryfikacja użytkownika:
    • należy udać się do sądu do Sądu do którego był składny wniosek, w punkcie informacyjnym zostaniesz poddany weryfikacji więc pamiętaj, żeby zabrać ze sobą dowód osobisty;
    • po pozytywnej weryfikacji Twoje konto zostanie aktywowane, a ty otrzymasz informację o loginie (będzie nim twój PESEL) i tymczasowe hasło;
    • wróć do domu i zaloguj się na swoje konto wpisując jako login swój PESEL i otrzymane hasło;
    • zostaniesz poproszony o zmianę hasła i zrób to;
  1. Jesteś już na swoim koncie portalu informacyjnego sądów i możesz swobodnie się po nim poruszać;
  2. Istnieje jeszcze jedna możliwość weryfikacji użytkownika poprzez profil zaufany o ile użytkownik go posiada.

Chcemy zaznaczyć, że nie wszystkie sprawy na tym portalu pojawiają się automatycznie tak jak w EPU. Dlatego chociaż raz w miesiącu wskazana byłaby wizyta w sądzie lub telefon, aby uzyskać sygnaturę nowych spraw i mieć możliwość złożenia poprzez swoje konto wniosku o dostęp do sprawy. Oczywiście równolegle do spraw podejmowanych w przesyłkach z sądu, bo wiadomo – strzeżonego…

Jeśli masz pytania zadzwoń lub napisz.

Telefon: +48 881 201 160
Email: pomoc@portal-dluznika.pl
Nasz profil na Facebooku: https://web.facebook.com/portaldluznika/