ID Finanse to prężnie działająca firma znana z udzielania pożyczek pozabankowych. Niestety zdarza się, że roszczenia ID Finance są bezzasadne. Dziś prezentujemy kolejną taką sprawę, gdzie wytoczone powództwo zostało oddalone w całości.
Wierzyciel: ID Finanse
Wysokość długu: ok 2330 zł
Zadanie: Sprzeciw od nakazu zapłaty, obrona procesowa
Uzyskany efekt: Powództwo oddalone w całości
W proszeniu o pomoc nie ma nic złego
Pani Zofia jest samotną starszą panią od lat zmagającą się z tzw. pętlą chwilówek. To pozostałość, gdy Pani Zofia pracowała na etacie, miała dodatkową pracę i bez trudu regulowała swoje zobowiązania. Dziś ciężko jest jej wyżyć ze skromnej emerytury wynoszącej 1200 zł miesięcznie, a co dopiero spłacać długi.
„Bardzo często starszym osobom jest wstyd prosić o pomoc. Za wszelką cenę pragną udowodnić innym, a w szczególności sobie, że są samodzielne i potrafią rozwiązywać swoje sprawy same”. – usłyszeliśmy w słuchawce telefonu od Pani Zofii.
„Chwilówka” dla wielu osób oznacza to samo co kredyt, a to błędne myślenie
Szybka pożyczka nie ma nic wspólnego z kredytem, ponieważ kredyt spłaca się ratami, a chwilówkę w całości. Pani Zofia niestety tego nie wiedziała i była przekonana, że pożyczone pieniądze odda w odpowiednich odstępach czasowych i ratach. Po skontaktowaniu się z pożyczkobiorcą próbowała rozłożyć swoje zadłużenie na raty. Niestety pożyczki pozabankowe tak nie działają. Firma, która udzieliła pani Zofii pożyczki zgodziła się na przedłużenie okresu spłaty o kolejny miesiąc, ale niestety za dodatkową opłatą. Przy następnej spłacie starszej kobiecie znów zabrakło pieniędzy, więc kolejny raz firma udzieliła jej „pomocy” i za dodatkową opłatą znów przedłużyła termin spłat. Pani Zofia wpadła w spiralę długów, z której sama nie dałaby rady wyjść.
Do kobiety zaczęły napływać nakazy zapłaty. Przerażona zamknęła się w domu. Przestała kontaktować się z sąsiadami, ponieważ obawiała się, że już wszyscy wiedzą o jej długach. Było jej potwornie wstyd, że sama wpędziła się w taką sytuację. A teraz pewnie wszyscy o tym wiedzieli i współczuli jej. Odłączyła telefon, bo całymi dniami ktoś do niej wydzwaniał. Na samą myśl o listonoszu zaczynała odczuwać strach.
Nic co ludzkie nie jest nam obce
Nasza kancelaria składa się z grona specjalistów, ale pragniemy podkreślić, że każdy ma w sobie dużo empatii i rozumie położenie naszych Klientów. Zdajemy sobie sprawę, że niektóre sprawy są wstydliwe, inne dręczące. Dlatego gwarantujemy pełną dyskrecję i zaangażowanie w sprawę. My nie oceniamy, a pomagamy!
W przypadku pani Zofii od razu rozpoznaliśmy problem jaki się pojawił, czyli spiralę długów. Naliczane dodatkowe opłaty namnożyły się, a pożyczkodawca nie chciał w żaden sposób ze starszą kobietą negocjować. Na szczęście sąsiedzi zauważyli, że coś złego dzieje się z panią Zofią i dzięki ich interwencji mogliśmy reprezentować panią Zofię w sądzie. Złożyliśmy sprzeciw od nakazu zapłaty i wdaliśmy się w spór. Sąd oddalił powództwo i zasądził od powoda zwrot kosztów procesu.
Mamy nadzieję, że ta wygrana sprawa przekona panią Zofię (i nie tylko ją), że czasami warto jest prosić pomoc.
Jeśli masz pytania, zadzwoń pod numer:
+48 570 105 708
+48 530 182 192
pomoc@portal-dluznika.pl
Odwiedź naszą stronę: https://web.facebook.com/portaldluznika/
Dokumenty w tej sprawie: