Pożyczkodawca reklamując swój produkt podkreśla, że największą zaletą jego pożyczki jest brak weryfikacji w tej bazie danych. Dla dłużnika będącego w pętli zadłużenia taka opcja może rzeczywiście wydawać się argumentem na plus. W rzeczywistości doprowadza to do jeszcze większego zadłużenia. Przekonała się o tym nasza kolejna Klientka, która nie mogła już sobie poradzić i poprosiła o pomoc specjalistów z Portalu Dłużnika. Poddaliśmy analizie dokumenty i podjęliśmy się obrony. Sąd zgodził się z naszym stanowiskiem i oddalił powództwo w całości.
Wierzyciel: Argentum Capital Sp. z o.o.
Wysokość długu: ok. 2000,00 zł
Zadanie: Sprzeciw od nakazu zapłaty, obrona procesowa
Uzyskany efekt: Powództwo oddalone w całości
Czy pożyczkodawcy sprawdzają zdolność kredytową?
Czytając na stronach pożyczkodawców z instytucji pozabankowych możemy znaleźć informację, że Klient otrzyma odpowiedź na złożony wniosek o pożyczkę po sprawdzeniu jego zdolności kredytowej. Wszystko pięknie, tylko jakim cudem zaciągają zobowiązania osoby, które widnieją we wszystkich dostępnych bazach danych jako nierzetelni konsumenci lub ci, którzy nawet nie osiągają żadnego dochodu. A przecież badanie zdolności kredytowej zaczyna się właśnie od sprawdzenia historii kredytowej, która informuje o tym, czy wnioskujący uregulował i nadal reguluje wszystkie poprzednie i bieżące zobowiązania w określonych terminach. Następnie poprzez dostarczenie zaświadczeń o otrzymywanych dochodach, źródle tych dochodów i rodzaju umowy o pracę oraz czasie zatrudnienia. Bardzo często analizie poddawanych jest też wiele innych czynników mających na celu zminimalizowanie ryzyka związanego z niespłaceniem zobowiązania. Są to: stan cywilny, status mieszkaniowy, wykonywany zawód, liczba osób na utrzymaniu, status majątkowy i wiele innych.
Jak można się przekonać z tego co wyżej napisaliśmy, spektrum badania zdolności kredytowej jest bardzo szerokie. I jakie to znajduje odniesienie do tego o czym zapewniają Państwa instytucje pozabankowe, że takową badają?
Argentum Capital
Pełnomocnik naszej Klientki po zapoznaniu się z dokumentami i natychmiast przystąpił do działania. Wniósł sprzeciw od nakazu zapłaty a następnie wdał się w spór, który zakończył się pełnym sukcesem.
Jeśli masz pytania zadzwoń lub napisz.
Telefon: +48 881 201 160
Email: pomoc@portal-dluznika.pl
Nasz profil na Facebooku: https://web.facebook.com/portaldluznika/