Otrzymanie nakazu zapłaty i brak reakcji ze strony pozwanego to nieuchronnie prosta droga do egzekucji komorniczej. Aby tego uniknąć należy bezwzględnie się bronić przed pozwem i wnieść sprzeciw w terminie 14 dni od odebrania nakazu z sądu. Nasz kolejny Klient miał problem z pożyczką w Profi Credit. Na szczęście o pomoc zwrócił się do do naszych prawników. Sąd podzielił naszą argumentację.
Wierzyciel: Profi Credit Polska S.A.
Wysokość długu: ok. 10.000,00 zł
Zadanie: Zarzuty od nakazu zapłaty, obrona procesowa
Uzyskany efekt: Powództwo oddalone w całości
Czy mogę mieć pretensje do pracodawcy?
Co prawda prezentowana poniżej sprawa zakończyła się pomyślnie i o komorniku nie było mowy, ale poruszamy tę kwestię, ponieważ jak się okazuje budzi ona wiele kontrowersji wśród dłużników. Spotykamy się ze wściekłymi zadłużonymi, którzy sprawdzając swoje konto po wypłacie doznają szoku, widząc swoje wynagrodzenie za pracę. Zdenerwowani dzwonią do kadr i otrzymują informację, że nastąpiło zajęcie komornicze. Mają pretensję do pracodawcy, że ten nie skonsultował z nimi potrącenia. „Przecież mogłem to sam zapłacić!”, „Dlaczego potrąciliście pieniądze bez mojej wiedzy?!”
Wyjaśniamy, że na nic zdadzą się żale i pretensje. Pracodawca postąpił zgodnie z prawem i nie był zobowiązany konsultować tego z nami. W dobrym tonie byłoby, gdyby nas o tym poinformował, ale musimy mieć świadomość, że wcale nie miał obowiązku tego robić. Ma ustawowy obowiązek dokonywać potrąceń na rzecz komornika i udostępnić mu wszystkie dane jakich ten od niego żąda. Pracodawca, który nie przekaże wynagrodzenia komornikowi, bądź też nie powiadomi nowego pracodawcy dłużnika (jeżeli jest mu znany) o toczącej się na dłużniku egzekucji komorniczej, może zostać ukarany grzywną. Wiec nie miejmy pretensji tam, gdzie działania są zgodne z prawem i regulowane ustawą.
Problem z pożyczką w Profi Credit
Ku naszemu zadowoleniu Pan Jarosław był świadomy swoich praw i zwrócił się o pomoc do specjalizującej się w oddłużaniu kancelarii prawnej, która prowadzi dla Państwa stronę Portal Dłużnika. Czytając zamieszczone artykuły dowiedział się, że roszczenie firmy pożyczkowej może być bezzasadne i że można skutecznie się bronić w sądzie.
Jeśli masz pytania zadzwoń lub napisz.
Telefon: +48 881 201 160
Email: pomoc@portal-dluznika.pl
Nasz profil na Facebooku: https://web.facebook.com/portaldluznika/