Jakiś czas temu zwrócił się do nas Pan z Warszawy, któremu zależało na restrukturyzacji umowy kredytowej w Banku Credit Agricole. W pierwszej kolejności zrobiliśmy to co wydawałoby się najłatwiejsze dla średnio ogarniętego przedszkolaka. Skoro była taka możliwość złożyliśmy wniosek o zwrot składki ubezpieczeniowej. Zwrotem miały zostać opłacone zaległości, reszta na nadpłatę kapitału przez co zmniejszyłyby się kolejne raty. W chwili zawarcia porozumienia pobrana składka wynosiła ok 5000 zł. Ponieważ nasz Klient był mniej więcej w połowie spłaty kredytu łatwo policzyć, że do zwrotu powinna być mniej więcej połowa. Niestety.
Rozstrzygnięcie tej wydawałoby się banalnej kwestii zajęło bankowi blisko 4 miesiące. Początkowo otrzymaliśmy informację, że do zwrotu jest kwota ok 1000 zł. Na naszą reklamację otrzymaliśmy ponowne pismo, że Bank nie znajduje podstaw do jej uznania bo zwrot w kwocie ok 1000 zł jest jak najbardziej prawidłowy, następnie po naszej odpowiedzi i dokładnych wyjaśnieniach jak należy taki zwrot prawidłowo policzyć, otrzymaliśmy informację, że sprawa trafiła do innego pionu i odpowiedź zostanie udzielona w terminie 30 dni. Tym samym ręce nam opadły. Okazało się, że podzielenie 5000 przez 2 stanowi tak wielki problem, że musiała się tym zająć specjalna komórka Banku w której to pracownicy potrafią dzielić przez 2. Tak więc dziś po wielu miesiącach przepychanek otrzymaliśmy....
Nie wiem, czy mamy się śmiać, czy płakać. W tej jakże skomplikowanej sprawie w końcu przyznano nam rację.
WSTYD!
Pozostajemy do dyspozycji pod adresem email: pomoc@portal-dluznika.pl